marți, 30 iulie 2013

POVESTE



In zorii unei zile un barbat in smoking sta rezemat de un zid . Cativa pasi mai incolo, o femeie superba cu fardul imprastiat in jurul ochilor sta pe vine si priveste in gol. Are picioarele goale si sandale. Isi tine sandalele in maini. Ma razgandesc, nu e o rochie de seara. E o rochie lunga de matase inflorata, culoarea visinii putrede. Nimeni nu e trist, desi ai spune ca femeia nu-si poate reveni dintr-un soc resimtit nu cu mult timp in urma. Am mai putea adauga ca oamenii care merg la serviciu, gri si posomorati in dimineata asta , ii privesc ciudat pe cei doi. Dar nu vom adauga asta. Vom lasa trotuarul gol. Nu sunt oameni pe strada la momentul asta.
Barbatul isi aprinde o tigara. Este zgomotul brichetei de metal ceea ce o trezeste pe frumusetea inflorata incremenita intr-un gand fara culoare. Se ridica usor si paseste agale catre barbatul sprijinit. Papionul lui negru atarna spanzurat de gulerul alb al camasii. Lumina zorilor se face din albastra vernil.  O mana se incolaceste pe dupa mijlocul dur. Cealalta mana apuca tigara dintre buzele lui, apoi se unduieste prin spatele gatului puternic. Un picior isi face loc intre picioarele lui. Este o potrivire lenta care mai dureaza cateva secunde pana cand cei doi incremenesc ca intr-o pozitie de final de dans. Acum barbatul sta nemiscat si priveste impersonal strada.

Femeia ofera strazii un spate sidefiu si omoplati de marmura care se ivesc dintre florile mari ale rochiei taiate lasciv. Trage adanc din tigara si lasa fumul sa-i invadeze plamanii pentru cateva secunde. Un oftat prelung este semnul ca fumul bate in retragere. Buzele carnoase inrosite intens lasa fumul sa paraseasca definitiv silueta de vis a femeii lipite de pieptul barbatului in smoking. Este o fotografie frumoasa.
Maine cei doi nu vor mai fi. O cearta minora va pune capat povestii lor. El nu va mai purta smoking de foarte multe ori. Probabil ca si ea va detesta rochiile inflorate. Fericirea tradeaza cand ti-e lumea mai draga. Nimic nu va mai fi, in afara mirosului pregnant de pe gat si umerii negri ai sacoului. Niciun picior nu se va mai potrivi asa si nici bratele de marmura nu vor mai atarna cu acea greutate perfecta. Nici lumina nu va mai fi din albastra verde si zgomotul buzelor lipindu-se de tigara nu se va mai auzi vreodata. Viata va merge inainte. Tot inainte.

Traieste clipa e o prostie, caci clipele cu adevarat de Trait sunt rare. Barbatul in smoking si femeia inflorata vor sti asta mereu. Cei doi se desprind din imbratisare si pasesc agale pe strada. Soldurile ei deseneaza inimi. E poate doar un vis al povestitorului acela ca s-ar fi certat a doua zi. Nu mai stiu nimic de ei dupa ce i-am pierdut caci au luat-o la dreapta pe o strada laterala.



23 de comentarii:

  1. Hai ca-m plans ca prosta . Da de ce sa se certe ma , lasa-i asa , necertati.

    RăspundețiȘtergere
  2. Genial, bravo . Si eu pot sa garantez ca ce ai scris tu e adevarat .

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am plans , eu mai sufar si din dragoste . Nu aveam nevoie de o asa postare buna .

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu sunt sigura ca Alexandru are dreptate si ca s-au certat. Dar ce conteaza...

    RăspundețiȘtergere
  5. Superb!
    Chiar daca cei doi s-au despartit, 'Clipa' ii va face sa spuna: 'Cat ne-am iubit...'

    RăspundețiȘtergere
  6. si ai fauct TOT POSIBILUL sa-i regasesti?sau e mai romantic asa...

    RăspundețiȘtergere
  7. Stii.. parca ai fi un copil. Femeia ar fi fost imbracata intr-o rochie de seara, ba nu.. tu ai vrut o rochie inflorata. Pe trotuar ar fi trecut oameni grabiti spre serviciu, nu ti-au placut si i-ai "sters".
    Felul acesta de a spune ceva si apoi de a te razgandi ma duce cu gandul la un copil ce isi imagineaza prima lui poveste. Un copil incapatanat. Ai simtit ca ceva se va intampla intre cei doi, dar te-ai incapatanat sa crezi ca acolo se termina povestea si o posibila cearta nu va putea exista niciodata. Restul nu te mai interesa. Iti doreai ca imaginea lor sa iti ramana vesnic intiparita in minte.

    RăspundețiȘtergere
  8. ...exista viata si dincolo de moarte!
    femeia inflorata asteapta primavara, barbatul in smoking a renuntat la tigari.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ai surprins intocmai lucrul de care m'am temut si nu m'am putut ascunde.
    Barbatul in smoking a fost el..baiatul in hanorac..
    Femeia in rochie inflorata am fost eu...fata in blugi.
    Totusi..am inteles un singur lucru: nu ai cum sa spui "nu", chiar daca ai vrea.Si eu as fi vrut sa fie asa, pentru ca stiam ca voi compara fiecare secunda cu aceea.
    Si da, a durat o vesinicie si sutele de oameni din jurul nostru nu mai contau, nici furtuna ce ni se scurgea pe pleoape, nimic!
    Imi doresc sa fi spus "nu", sa fi avut puterea sa fug, sa ma desprind din bratele barbatului in smoking si sa fi fugit.Dar sunt slaba, n'am putut!
    Dupa parerea mea, barbatul in smoking si femeia in rochie inflorata sunt mai tristi acum, caci au cunoscut fericirea adevarata, pe care n'o mai pot atinge!

    RăspundețiȘtergere
  10. E adevarattul pur...E adevarul de moment si dupa aceia pierdut. Poate o sa le para rau si de una si de dimineata aceea si de a doua zi ca au ajuns sa se desparta. In ziua de azi si despartirile au ajuns la alt nivel, din pacate. Numai sunt ca pe vremuri.

    RăspundețiȘtergere
  11. un pastel frumos, vizual, am citit de dimineata, de fapt e prima citire pe ziua de azi si mi-a placut, mi-am amintit de Paris, de o muzica in surdina ce iese de la un restaurant cochet, undeva pe o straduta ingusta mirosind a patiserii si parfum, ea e frumoasa, grava, cu tigara aprinsa, el un romantic...fain

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce dragut!poate totusi reusesti sa aflii ceva nou despre ei...poate ii regasesti...:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce sa regasesca cucoana , lasa asa , Ca daca ii gaseste s-ar putea sa se injure si sa razi de cat de prosti sunt . Lasa asa sa plangem si sa ne gandim la povestea asta spusa intr-un mod unic de fata asta . Bravo Bravo Bravo!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Se mai imbraca cineva in smoking?

    RăspundețiȘtergere
  15. Daca assta e intrebarea ta dupa o asemenea postare . Inseamna ca esti atat de prost sau de proasta incat poti sa te imbraci ca Mazare , ca sa fi sigur ca tu si hainele sunteti pe aceeasi lungime de unda.

    RăspundețiȘtergere
  16. Deci da,acum ai pus si pe blog ce-ti place tie:)).. bai si iti dau dreptate, m-am saturat de finalurile astea siropoase.. Viata nu e asa! Frumoasa postare si frumoasa descriere , m-am facut sa ma simt in mintea ta :)) bravo !:*

    RăspundețiȘtergere
  17. Mie mi s-a facut o pofta de o tigara . Zici sa te lasi de fumat , uite ca si o postre de pe blog te invita la tutun . Oricum felicitarile mele , reusita postare.

    RăspundețiȘtergere
  18. De cate ori o sa fac dreapta pe o strada laterala , o sa-mi vina in minte povestea asta ....Incredibil de frumos !!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu crezi ca esti prea talentata pentru tara asta de cacat in care traiesti? Si nu crezi ca tu gandesti prea profund si ai sentimente prea puternice pentru vremurile pe care le traiesti? Mey fata du-te in america , scrie o carte si imbogateste-te , doar sa-mi ceri adresa sa te mai caut sa te citesc. Bravo! Felicitarile mele , sincere ! Daca nu esti casatorita , poti sa-mi ceri adresa de pe acum , esti foarte frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  20. E aproape casatorita , imi pare rau!

    RăspundețiȘtergere
  21. Dupa cu ai spus-o , inseamna ca cu tine urmeaza sa se intample tragedia din viata voastra =))=)))=)) , si nu-ti pare nici rau .Casa de piatra , sa fiti fericiti!

    RăspundețiȘtergere