marți, 4 iunie 2013

DINCOLO DE NOI SAU DE CUVINTE



Stiu  despre Dumnezeu doar că are două tipuri de slujitori: cei cu pălării mari, mexicane (aşa-mi par  mie aurele sfinţilor de pe pereţii bisericii) şi cei cu aripi crescute direct după cap .Cînd mi-am tras antenă pentru frecvenţa de religie, am îndreptat-o aiurea, spre niciunde pe cer, cu răbdarea şi naivitatea celor care aşteaptă să audă într-o bună zi voci de pe o planetă îndepărtată. Mai tîrziu, cînd mi-am pierdut răbdarea, mi-am îndreptat antena către lumea din jur şi mi s-a întîmplat ca pe monitor să-mi apară, în treacăt, cu purici, un bruiaj subtil - cum ar fi umbra lui Dumnezeu întinsă lîngă un zdrenţăros de pe stradă, care muşcă din covrig ca dintr-o aură căzută din greşeală ,  a  unui sfînt......

Bruiajul, interferenţele au continuat să se înmulţească, să se diversifice, să se nuanţeze, încît uneori nu mai prind nimic clar din realitate, iar raporturile se inversează. Urmînd parabola stupidă a antenei, pentru a-l vedea pe Iisus trebuie să-mi trag cablu. Cu antenă, am doar vagi vibraţii interioare legate Dumnezeu.

Abia cînd mai treci prin viaţă, după ce mai iei cîteva şuturi, mai faci cîteva compromisuri, mai eşti trădat sau trădezi pe cineva - pe scurt, după ce îţi faci o idee despre păcat -, începi să înţelegi ce greu e să fii om. Dar să fii om şi Dumnezeu în acelaşi timp, e o chestie .......

 Tot acest zbucium interior si tot odata cu el si postarea mea din seara asta incepe cu  un botez la care trebuie sa particip si sunt la capitolul spovedanie........

Parintele : Pui multe intrebari ... Asa-i?
Eu: Cam da ......
Parintele : E in regula , si eu mi le pun .....
Eu: Serios?.....?...??
Parintele : Ce este credinta ?
Eu: Din punct de vedere gramatical, este un substantiv comun care inseama a crede in ceva.
Parintele : Este intelepciune , Adriana.
Eu: Da sigur , intelepciune ...... Cum de nu m-am gandit la asta . Defapt parinte , normal ca nu m-am gandit pentru ca nu inteleg....
Parintele : Daca nu esti intelept. N-ai nici credinta nici dragoste. Intelepciunea este ceea care ne face credinciosi , intelegi?........Intelepciunea este cea care te face bun , sau rau daca nu esti intelept. Daca esti ignorant sau prost pe romaneste . Rautatea este rodul prostiei . Intotdeauna. Un om care e rau inseamna ca e ignorant
Eu : Aham ..... cred ca nu pot sa .....
Parintele : Daca ai frica de inaltime , nu incerca sa  privesti lumea cu ochii lui Dumnezeu. Lasa-te in bratele lui, daca vrei sa fii fericita. Dar,  vad..... ca ai cautarea in singe, urca uneori piscurile de unde se estompeaza sensurile curente. Intoarce-te insa la timp, ca sa nu innebunesti in aerul rarefiat.
Eu : Multumesc .....
Parintele : Peste cateva zile o sa-ti dai seama ca ai inteles ..... Esti o buna ascultatoare  .... ai absorbit fiecare cuvant ... Ai inteles ... O sa vezi ... Ne vedem la botez .....
Pe drumul spre casă am filosofat singura şi am ajuns la concluzia că oamenii care-şi pun întrebări despre Dumnezeu nu pot fi decît de două feluri. Unu, ca parintele cu care tocmai am vorbit, profesioniştii, cei care identifică minele, le marchează cu steguleţe şi apoi încearcă să le dezamorseze metodic. Doi, oameni ca mine care umblă alandala, cu naivitate, fără grijă, prin tot felul de zone periculoase. Oameni care ar putea fi integraţi în categoria celor care sar în aer cu butelia. Numai că şi aici intervine o problemă de nuanţă: cu ce reuşeşti să mergi mai departe pe cîmpul de luptă? Cu strategia sau cu naivitatea? Întreb asta pentru că eu personal cunosc atît oameni care au suferit nişte înfrîngeri răsunătoare, folosind strategii ca la carte, cît şi persoane care au trecut cu inocenţă, pe nesimţite, de cealaltă parte a terenului minat.
A a a a si pana la viitoarea postare ... si o melodie .. asa cum v-am obisnuit pana acum ..... bineinteles : comentarii , sugestii, lamuriri .. mai jos la comentarii ...pa pa ...



5 comentarii:

  1. Nu pot decat sa te mai felicit odata pentru postare .... Si chiar vreau sa te intreb la ce sursa bisericeasca ai fost? Chiar sunt curios .

    RăspundețiȘtergere
  2. Este vorba de Biserica Catolica , starda Muresenilor .

    RăspundețiȘtergere
  3. O singura intrebare : Care este rolulomului pe pamant?

    RăspundețiȘtergere
  4. Aici e complicat .... Intermediarii dintre noi si divinitate ti-ar spune destul de simplu ca : Oameniiau ca scop cunoasterea , iubirea si slujirea lui Dumnezeu avand acces astfel la viata vesnica . Daca ma intrebi pe mine , imi pare rau sa-ti raspund sec ca : Habar nu am .... si nici nu cred ca voi avea vrodata raspunsul....

    RăspundețiȘtergere
  5. Mey hd02cnm , daca vrei sa aflii despre rolul omului pe pamant , afla si tu de la un parinte . Aici sunt relatate doar niste trairi si suntem noi care tot comentam propriile noastre perceptii asupra acestui subiect .Biserica ar fi un loc bun unde poti pune astfel de intrebari

    RăspundețiȘtergere