miercuri, 29 mai 2013

Manelistii: schizofrenie sau extremism ?



                Ma preocupa recent semantica manelelor. Am ajuns la concluzia ca versurile si temele majore ale manelelor au radacini adanci in zbuciumul psihicului uman. Sa ma explic: imediat ce se apuca de cantat orice manelist care se respecta atrage ca un magnet in jurul sau un numar impresionant de dusmani care atenteaza la conditia si aspiratiile lui. Dusmanii sunt multi asemeni ostilor lui Sauron in Lord of the Rings.... E imposibil sa nu intrevedeti un soi de schizofrenie aici. Astfel, din perspectiva clinica manelistii trebuie tratati cu blandete.

                Daca ii intalniti trebuie sa le vorbiti rar dar nu raspicat si incercati sa abordati un zambet care sa le dea siguranta.Altminteri riscati sa va transformati in dusman si prin urmatre deveniti subiect de cantec.
.Lucruriile nu se opresc aici cu acest fiinte dragalase dar bantuite de tenbrele subconstientului.Exista o perceptie extrema asupra femeii. Din nevoia dramatica de conflict ori ea e o fiinta subumana predispusa vesnic la adulter ori devine o zana poleita in foitele de aur. Cale de mijloc nu exista: femeia normala cu bune si rele e neinteresanta dramatic.                                                                                     Cu toate astea din aceste impreunari extreme se nasc celebrii copilasi care sunt un alt izvor dramatic pentru ca de la un moment dat eroii nostri schizofrenici si extremi traiesc si actioneaza doar pentru ei.Copilasul devine motorul care- i mana in lupta. Pentru el furi, dai in cap, muncesti si te spetesti ,uiti de tine si de viata ta pentru el, doar pentru el. Trebuie sa recunoateti ca vorbim de sentimente adanci, de un puternic filon familial. Desi de multe ori mesajul muzicii e unul pesimist pentru ca femeia  extrema e curva si dusmanii sunt peste tot, ritmul si orchestratia sunt vesele si datatoare de speranta.

              Este o muzica pestrita care se asezoneaza perfect cu iarba verde si pet-uri, portbagaje de Logan sau A6, blocuri cu franghii de rufe, vile mostruoase la snagov, holurile parlamentului, cartiere marginase, cluburi de noapte si fitze, telefoane middle class cu mp 3, hi-five, youtube, messenger si lista poate continua demonstrand ca daca ai un mesaj coerent si profund cu o muzica potrivita multi-etnica si vesela poti impune pe piata un stil muzical. Ce ne facem insa cu aceste fiinte bantuite de propriile tare si angoase? Conditia artistului este de multe ori redusa la suferinta... iar ei sufera si sufera si sufera...
              Daca v-am suparat cu acest articol sau din contra sunte-ti de acord cu mine .. nu ezitati sa-mi lasati mesajele voastre .... Pe data viitoare ....... A a a a si pana la urmatoarea postare ascultati si o melodie de calitate .. nu e manea dar sper ca se va ridica cat de cat la un nivel bunicel .......................

21 de comentarii:

  1. Doamne cat am putut sa rad ....Bine acum se pune problema si sa nu fii injurata ... Dar articolul genial......

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci da .. e genial, nu o putea nimeni sa o spuna mai bine :)).

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu ma bucur ca deocamdata sunteti voi doi care nu ma-ti injurat .. Oricum mi-am asumat riscul odata cu publicarea articolului .....

    RăspundețiȘtergere
  4. Am auzit de blogul tau , recunosc ca l-am citit retras fara sa ma amestec prin comentarii si voturi dar acum m-am convins ca trebuie sa te felicit . O sa-ti promovez cat pot de mult blogul tau pe profilul meu de google+ . Sunt multi oameni care stau si iti urmaresc postarile din umbra .Si pentru ca esti un copil foarte talentat cu totii asteptam si o inregistrare audio din partea ta .Nu o sa intervin prea des , decat atunci cand o sa simt nevoia . Dar ma bucur nespus de mult cand ma pot lauda cu ai mei studenti . Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur sa stiu ca sunt apreciata pentru ceea ce scriu aici pe blog. Si eu sper in curand sa finalizez si o parte audio , am foarte multe cerinte .. numai ca trebuie si putin timp la dispozitie . Dar o sa fac tot posibilul sa realizez si acest lucru . Va multumesc frumos .

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu sunt roker si spun simplu ca urasc manelele . Si mai spun tot atat de simplu ca e cel mai bun articol pe care l-am citit in legatura cu subiectul asta .

    RăspundețiȘtergere
  7. Intr-adevar,ceea ce s-a spus despre fenomenul manea este adevarat.Dar ce putem face noi,decat sa tragem un semnal de alarma,si daca cineva vede pentru ce ne ostenim sa explicam,si anume ca acest gen de muzica nu este deloc indicat pentru noi romanii,pentru ca ne trage in jos,si va fi o decadere continua daca ceva/cineva nu opreste acest fenomen. Ar trebui ca ascultatorii acestui gen sa deschida ochii si sa vada dincolo de negativul pieselor,acele versuri lipsite de etica si de coerenta. Sa speram intr-o schimbare mai buna oricum.
    http://mariusbc.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  8. Circula un banc pe net despre manelisti...cum ar fi sa nu ai nici bani,sa nu ai nici masini ,sa nu ai nici case dar sa ai dusmani fara numar fara numar fara numar

    RăspundețiȘtergere
  9. Adevarat! Este foarte dificil sa-i schimbi...eu am incercat sa culturalizez un specimen de genul asta...Dupa multe incercari care pareau sa dea roade am fost amenintata ca ma arunca de la balcon ...intr-o criza manelista.
    Acum sunt cautata de persoana respectinva sa_i dau lectii cum sa intre in randul intelectualilor nemanelisti.
    Se poate face o mica actiune de demanelizare pentru persoanele care chiar sunt interesate.

    RăspundețiȘtergere
  10. ai tratat in mod interesant aceasta problema...dar totusi..nu e decat o pierdere de timp..ne legam de o rasa inferioara noua ale carei reprezentanti se inmultesc ca ciupercile..insa noi chiar avem nevoie de manelisti..daca nu ar fi ei sa ne puna manele la maxim,de unde am mai sti noi ca se apropie weekendul?...sau cine ne-ar mai usura buzunarele de maruntisi prin tramvaie?..

    RăspundețiȘtergere
  11. nu "artistii manelari" sunt de vina,ci persoanele(cei mai multi tineri) care asculta acea "muzica"..ele sufera..
    din pacate nu numai iubirea e ca mersul pe sarma ci si educatia..si din nefericire tot mai multi cad in prapastia asta a banilor,a inferioritatii,a mertanurilor si a lanturilor de aur.

    RăspundețiȘtergere
  12. Frate nu suntem nici tu , nici eu si nimeni altcineva in masura sa judecam persoanele infectate cu subcultura manelelor si boala bancnotelor dar cu totii avem pareri sau idei si daca tot ai adus vorba de aceste persoane subdezvoltate eu zic sa ii lasam in pace pentru ca la unmomentdat o sa fie doua categorii de oameni inferiori in cazul manelistilor care deja devina o rasa si superiori restul populatiei Romaniei. Eu cred ca o sa fie mai bine asa chiar daca acesti oameni bogati dar inculti o sa fie mai multi o data si o data o sa cada si nimeni nu o sa isi mai aduca aminte de ei ,deci in final cred ca ar trebui tratati cu indiferenta. Cu mult respect pentru tine si ideiile tale Marius.

    RăspundețiȘtergere
  13. Vorba domnului Alexandru Andries:"La chitara si la pian/ Poti sa canti an dupa an/ Ca minnune e doar, Adrian.

    RăspundețiȘtergere
  14. sincer ca orice om :D ma invart printre ascultatorii acestei muzici (nu am studii muzicale, deci ii zic muzica) si nu cred ca e vb de nici o suferinta (sigur am prin ironia) pur si simplu e vorba de nivelul de cultura. eu numai asa imi explic. manelele se nasc din lipsa culturii a unora pt care, ea, maneaua e singura sursa de venit, traieste din lipsa culturii, si clar se vinde datorita lipsei culturii! no ofense pt fani, e doar ce imi trece prin cap :D

    RăspundețiȘtergere
  15. Dupa cum observam se inmultesc teribil. N-are inca buletin dar are microfon si se incumeta sa cante despre suferinta, femei, bani, dusmani... Plus ca au si televiziuni care ii promoveaza intens. Si ce-i mai grav: nici celelalte televiziuni nu ii ocolesc.

    RăspundețiȘtergere
  16. femeia perfecta pentru ei e o curva supusa care-si misca bine sholdurile si toate cele.apogeul iubirii il reprezinta momentul in care cei 2 ajung in pat pentru ca a doua zi sa-si gaseasca alta iubire.nu-si mai au loc in piele atunci cand sunt inconjurati de ''femei perfecte''

    RăspundețiȘtergere
  17. Angoasele lor sunt de neinteles pentru mine. Ma intreb de unde mai au atatea idei??? Sau ridicolul e intr-adevar inepuizabil?!
    Mai agasant e ca unora le suna telefonul pe ritmuri de manele.

    RăspundețiȘtergere
  18. Propun sa le curmam suferinta :)

    RăspundețiȘtergere
  19. si ce sufera! sufera din greu pentru ca durerea pe care o lasa lanturile grele de haur care atarna la gat e insuportabila;si greutatea telefoanelor(obligatoriu cu clapa) din buzunare ii obliga pe sarmanii manelari(asa imi place mie sa ii alint) sa nu mearga decat cu mertanu din cort in cort(oops...palat in palat)....iar degetele lor grasune si negricioase sufera si ele de pe urma multelor ghiuluri atarnande.dar de....ARTA CERE SACRIFICII!!!trista intradevar aceasta soarta a manelistilor...adevaratii artisti ai rromaniei....

    RăspundețiȘtergere
  20. Foarte buna analiza, ce nu ai spus este ca (inca)una din concluziile pe care le putem trage de aici - toti manelistii sunt si perversi, pentru ca in mod clar nu le plac femeile "normale" sau ma rog...ce intelegem noi, restul (neascultatori de manele) din asta.

    RăspundețiȘtergere