vineri, 19 aprilie 2013

CAT ESTI TU SI CAT ESTI EU ?????????????????????



        Banuiesc ca ati auzit de multe ori expresia : “fii tu insuti” …pe mine ma bantuie , o repet de multe ori in gand  , aud in continuu din partea celorlalti, ba chiar s-au scirs si carti despre cum sa fii tu insuti….

          Cu toate astea , nimeni nu mi-a spus cu adevarat ce inseamna cu adevarat sa”fiu eu”.....

          Şi mergem mai departe: Cine sunt eu cu adevărat? Cine defineşte ceea ce sunt eu? O fiinţă apărută la data pe care o sărbătorim în fiecare an, creată sau un mamifer evoluat cu raţiune? (ha?!)

            Suntem un produs al trecutului nostru, spunea cineva. Suntem ceea ce am vrut noi să devenim, sau suntem ceea ce a trebuit să devenim? Înţelegeţi diferenţa? De multe ori spunem că suntem ceea ce alegem să fim, iar alteori ne gândim că lucrurile trebuie să se întâmple într-un anumit fel. Dar dacă ele sunt meant to be, atunci cum mai avem noi puterea să alegem? Asta ar însemna să fie cum vrem noi, nu?

            De cele mai multe ori ne uităm la noi din perspectiva a ceea ce cred ceilalţi despre noi. A ceea ce spun prietenii sau părinţii, a ceea ce îşi amintesc alţii. Uneori suntem exact ce spun faptele pe care le facem, criminali, nesimţiti, cuminţi, educaţi. Alteori suntem afoni, deşi critici muzicali de excepţie când vine vorba să ne dăm cu părerea.

           Dar totusi ……………………………………………………………………

           Cat sunt eu si cat sunt tu?

           Cat sunt eu in relatia cu prietenii , cat sunt eu in relatia cu iubitul meu. Cand se retrage eul sa faca loc persoanei a doua singular si plural…

            Cred ca acum stiu diferenta dintre sine si eu, știu acum că fiecare persoană în parte este puțin schizofrenică. Măștile pe care le schimbă omul pe durata unei zi, serviciu, societate, prieteni, familie poartă numele de persona și constituie dovada că fiecare dintre noi suntem schizofrenici.

         Am observat in timp  împrumuturile  mele și ale celor din jurul meu. La început le-am condamnat, chiar m-am rușinat de ele, apoi le-am acceptat ca firești. În acest firesc m-am întrebat care este limita. Cât să iau? Cât să dau? Cât este echilibristică în acest proces și unde anume trebuie trasă o linie?

       Voi pana unde mergeti cu imprumuturile???? .... pana data viitoare niste poze sugestive ......si o melodie................pa pa .....

15 comentarii:

  1. Aici ai dreptate pentru ca fiecare persoana imprumuta unele gesturi,replici de la prieteni, rude si chiar simple cinostinte, de ceea psihologic vorbind fiecare persoan are o "msca" pe care o lasa la vedere, pentru a fi vazuta de ceilalti. Nicio persoana nu se lasa vazuta asa cum e cu adevrat de ceilalti, adevaratul ego il stim doar noi si nimeni altcineva. Cu toate astea multi vorbesc si sustin sus si tare ca unii oameni au mai multe fete...sper ca ma intelegi si stii ce vreau sa spun prin asta....Sa ai o noapte buna...

    RăspundețiȘtergere
  2. Da dar , exista in noi alegerea de a imprumuta anumite aspecte din personalitatea cuiva pentru a fii simpatici sau mai stiu eu cum ... insa a alege diferite personalitati pentru fiecare om in parte e cu totul si cu totul diferit ........

    RăspundețiȘtergere
  3. Da asta asa e, dar nu putem spune de o persoana ca e complet diferita de cei din jur, fiecare persoana imprumuta unele lucruri de la cei din jur.Deci eu consider ca nu exista persoana cu o personalitate complet proprie...

    RăspundețiȘtergere
  4. Da ai dreptate cu faptul ca nu exista nici o persoana care sa nu fii imprumutat ceva . Numai daca ne gandim cat de mare impact are familia in care ne nastem.....ce mult conteaza mentalitatea parintilor care ne cresc ... dar intrebarea era :pana unde poti merge cu imprumuturile ??? Adica oare cand e cazul sa ne oprim din imprumuturi ????.....

    RăspundețiȘtergere
  5. Consider ca ar trebui sa ne oprim cu imprumuturile atunci cand n ne mai gasim identitatea,cand nu ne mai gasim pe noi in persoana care se afla inauntrul nostru. De aceea consider ca sunt unele perioade in care trebuie sa te analizezi pe tine pentru a vedea ce imprumuturi ti se potrivesc si poti gasi si unele care chiar nu te caracterizeaza. Asa ca nu cred ca omenirea asa cum o vad eu cel putin, astazi cred ca doreste sa creeze copii ale unor anumite personalitati,vedete,etc... si de aceea sunt si atatea lucruri transmise in mass media. Si daca noi nu suntem atrasi sa copiem intru otul un model monden generatiile care urmeaza sunt practic invatate sa copieze unele mudele de la TV sau de pe net pentru ca ei nu mai dezvolta relatii face to face, ci vorbesc in majoritatea cazurilor pe site-uri de socializare si copiaza ceea ce vad si li se spune ca ar fi "bine".....

    RăspundețiȘtergere
  6. Asta cu televiziunea e si ea o poveste de care o sa vorbesc intr-o viitoare postare .....Numai ca problema se pune altfel....Ma nasc ... Traiesc .... Acumulez informatii ... Preiau gesturi ... Cand se pune problema de analiza , oare ne mai putem da seama cine suntem cu adevarat ??? Adica atunci cand ceva e parte din tine de foarte mult timp , oare partea preluata e detasabila in ce moment vrem noi ???? Eu nu cred ........

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu neaparat asta vroiam sa spun...Vroiam sa spun ca exista un moment in care nu te mai regasesti tu pe tine, iar acela este un mare semnal de alarma si consider ca e bine sa acumulezi informatii dar doar pe cele in care te regasesti, nu tot ce vezi la cei din jurul tau fara sa treci prin filtrul mintii.....

    RăspundețiȘtergere
  8. Am inteles ..... asta da .... desii daca stau sa ma gandesc regasirea nu o poti gasii in altii decat in anumite situatii( cum ar fii : sa iubesti , sau sa pleci pe alte meleaguri , unde sa cunosti alti oamenii)altfel , mi-e greu sa cred ca poti ....

    RăspundețiȘtergere
  9. Asta depinde cum privesti lucrurile...exista unele replici, situatii in care te poti regasi chiar daca persoana care le face nu iti este apropiata si pe care esti tentat sa le apreciezi si chiar sa le asimilezi....

    RăspundețiȘtergere
  10. Intradevar asa este . Numai ca eu m-am referit la un sens mai profund al . Pentru ca , neatribindu-i un sens mai profund cuvantului ..... ne putem limita doar la prietenii pe care ii avem ... Prietenii nostrii sunt cat de cat asemanatori noua ,nu? ... sunt oamenii pe care ii respingem din start si altii care ne seamana si ii vrem aproape de noi ...In concluzie , cu siguranta ne regasim in prietenii nostri....Depinde de adancimea in care ne scufundam cand vorbim de ....

    RăspundețiȘtergere
  11. Da probabil si asta e adevarat...depinde cum privesti lucrurile....depinde de persoane si deprofunzimea/superficialitatea fiecaruia...

    RăspundețiȘtergere
  12. Corect ......Noapte Buna ... Si te astept pe blog la urmatoarele postari ......sa dezbatem.......

    RăspundețiȘtergere
  13. Noapte buna si tie si mai vorbim la urmatoarele postari....

    RăspundețiȘtergere
  14. Recunosc ca atunci cand eram mic aveam tendinta sa copiez oamenii din jurul meu ... dar acum nu pot sa zic ca mai fac asta ... dar pot spune ca am o personalitate a mea creeata cu ajutorul altora ......

    RăspundețiȘtergere
  15. Atunci e bine .... Esti pe drumul cel bun.....

    RăspundețiȘtergere